Kommenteeri

4 innovatsiooniläätse - ehk kust leida tootearenduse ideid?

"Kust tulevad läbimurdelised tootearenduse ideed," küsib Rowan Gibson oma uues raamatus "The Four Lenses of Innovation". Sellised, mis on ületavad klientide ootuseid, muudavad sektoris siiani valitsenud arusaamasid ning defineerivad ümber konkureerimise alused Sinu valdkonnas?

Muidugi juhtuvad mingid asjad juhuslikult, iseeneslikult või hoopis geeniuse sisekaemusest ja visioonist. Aga sellest on vähe kasu nendele, kelle vastutusala on tootearendus.

Gibson, kes on uurinud väljapaistvate mõtlejate lähenemist alates Vana-Kreekast kuni tänaseni, soovitab tootearenduse eest vastutajatel kasutada innovatsiooni otsimiseks nelja läätse:

  • iseenesest mõistetavuse kahtluse alla seadmine,

  • trendide ära kasutamine,

  • ressursside uuenduslik kasutamine,

  • vajaduste mõistmine.


Kuidas neid tööle panna?

  • Kõigepealt küsi endalt:

    • Kui tihti meie firmas arutatatakse dogmade ja nii-on-ju-alati-tehtud tegutsemisviiside üle?

    • Kas meie firmas on tegelikult olemas teadmine, kuhu maailm areneb ning kas tegeleme selle valguses oma valdkonna mõtestamisega?

    • Kui paljud meie inimesed vaatavad firmat mitte kui äriüksuste, osakondade või funktsioonide kogumit, vaid kui tuumoskuste ning strateegiliste ressursside portfelli? Kui tihti mõtleme kuidas neid väärtusi uudsel moel kombineerida?

    • Kas teeme kõik võimaliku, et päriselt mõista oma lõppklientide tegelikke ja/või uusi vajadusi?




Kord aastas? Iga paari aasta tagant? See peaks olema pidev protsess või hoiak, mitte aeg-ajalt ette võetav formaalsus.

Võta kohe ette!

  • Iseenesest mõistetavuse kahtluse alla seadmine:

    • Millised rusikareeglid meie valdkonnas kehtivad?

    • Aga milline meie valdkond oleks kui need enam ei kehtiks (analüüsige iga rusikareeglit eraldi)?

    • Milline meie firma siis oleks?

    • Miks me nii arvame?



  • Trendide ära kasutamine:

    • Kuhu maailm areneb?

    • Mida see meie valdkonnale tähendab? Meie ärile?

    • Miks me nii arvame?



  • Ressursside uuenduslik kasutamine:

    • Mis on meie firma tuumoskus(ed)?

    • Millised on meie firma strateegilised ressursid?

    • Kuidas saaksime neid väärtusi uudsel ja kliendile senisest suuremat väärtust looval viisil kombineerida

    • Miks me nii arvame?



  • Vajaduste mõistmine:

    • Mille jaoks meie lõppklient meie toodet kasutab?

    • Mille jaoks ta meie toodet homme võiks kasutada?

    • Kuidas on tema vajadused viimase viie aasta jooksul muutunud?

    • Kuidas need muutuvad järgmise viie aasta jooksul?

    • Miks me nii arvame?




Mõnikord tekib selle protsessi käigus särav uue toote idee, enamasti aga on vaja neid tulemusi sünteesida ja sõnastada tooteideid otsiva ajurünnaku küsimus: "Mida teha selleks, et ...", kus punktiiri asemele kirjutate eelneva põhjal defineeritud väljakutse. Ilma läätsedeta aju ründama minnes puudub ajurünnakul fookus ning tulemus on juhuslik, leiab Gibson.

Väike selgitus kogu kontseptsioonile Rowan Gibsonilt endalt ka:



 

Lisa kommentaar

Email again: