Kommenteeri

Aida suvekooli tehnika #2: kasutaja vajaduste muutumine

Meil on käimas suvekool - jagame juuli jooksul 11 mõtlemise tööriista toodete ja teenuste arendamiseks. See on suvekooli postitus nr 2. Suvekooli tutvustuse ja eelmise tööriista koos juhendiga leiad siit.

Lae terve töövihik koos lisalugudega alla siit.
kliendi vajaduste muutumine

Lõuendi ülesehitus

  • Ka sellel lõuendil on kolm välja info kogumiseks (oskused, seadmed ja suhted) ja üks järelduste ja/või ideede kirja panemiseks.


Vajalikud töövahendid

  • Lõuend ja suur sein. Kui töötate mitmekesi, siis soovitame selle suurelt välja printida (faili saad alla laadida siit) ja seinale kleepida (selleks sobib teip või "näts").

  • Post-it paberid - nendega on lihtsam ideid lõuendile panna ja sealt eemaldada.

  • Peened markerid Post-it paberitele ideede kirja panemiseks. NB! Üks idee ühele paberile, siis on mugavam neid ümber tõsta, eemaldada jne.


Lõuendi kasutamine

  1. Alustage keskmisest tulbast - kliendi tänasest vajadusest. Pange kirja miks klient teie toodet/teenust kasutab ehk mis oma probleemi ta sellega lahendab. Abi võite leida siin postituses viidatud materjalidest.

  2. Mõelge millised oli see vajadus ja kuidas seda rahuldati viis aastat tagasi - ehk täitke ära esimene tulp. Kui tundub, et viie aastaga pole midagi muutunud, siis muutke korraks periood pikemaks - vaadake 15 aasta taha. Sealt hakkavad kindlasti mingid muudatused silma. Seejärel tulge tagasi viie aasta peale ja vaadake, mis nendest muutustest oli selleks ajaks saanud.

  3. Kolmandaks mõelge kuidas asjad võiksid edasi areneda ja täitke tulp, mis kajastab vajadusi viie aasta pärast. Siinjuures võiks eespool tehtud tagasivaade olla vaid üks sisend - pole mingit põhjust arvata, et tuleviku on mineviku lineaarne pikendus. Selle ämbri üks suuremaid kolistajaid on lähiminevikus olnud ilmselt Microsofti pikaajaline juht Steve Ballmer, kes siin videos teatas esimest iPhone, valdkonda läbimurde toonud seadet, nähes, et see on mõttetu ja ei saa kunagi edukaks. Kui otsite sisendit tuleviku mõtestamiseks, siis on üks hea koht see blogi siin või Google teadusaju Ray Kurzweil blogi.

  4. Järelduste tegemiseks vaadake kirja saanud infot - kas hakkab silma mustreid või märkate uusi järeldusi? Loopige mõtteid ja ärge piirake ennast tänasega. Balansseerige ulme ja tegelikkuse piiri. Loopige ideid. Kui tundub, et viis aastat on liiga lühike aeg, siis võite jälle korraks muuta selle perioodi pikemaks. Kui mingi idee hakkab idanema, siis pange see uuele lipikule kirja ka kleepige alumisesse lahtrisse.


Järgmine kord juba uus tehnika, seniks aga proovige ja jagage seda ka sõpradele-tuttavatele!

 

Lisa kommentaar

Email again: