Kommenteeri

Aida suvekooli tehnikad #10 ja 11

Meil on käimas suvekool – jagame 11 mõtlemise tööriista toodete ja teenuste arendamiseks. See on suvekooli tööriist nr 9 - viimane ideede genereerimiseks, järgmised kaks tööriista on otsustamise ja valiku tegemiseks. Suvekooli tutvustuse ja esimese tööriista koos juhendiga leiad siit, teise leiad siit, kolmanda siit, neljanda siit, viienda kuni seitsmenda siit, kaheksanda siit ja üheksanda siit. Tänane on sarja viimane ja siin on kaks tööriista - üks parima idee valimiseks, teine uuendatud toote või teenuse kirjeldamiseks .

Lae terve töövihik koos lisalugudega alla siit.

Ideemaatriks




Vajalikud töövahendid

  • Lõuend ja suur sein. Kui töötate mitmekesi, siis soovitame selle suurelt välja printida (faili saad siit ja seinale kleepida (selleks sobib teip või “näts”).
  • Post-it paberid – nendega on lihtsam ideid lõuendile panna ja sealt eemaldada.
  • Peened markerid Post-it paberitele ideede kirja panemiseks. NB! Üks idee ühele paberile, siis on mugavam neid ümber tõsta, eemaldada jne.

 

Lõuendi kasutamine

1.     Ajurünnaku rusikareegel on, et hea idee leidmiseks on vaja suurt hulka ideid. Suure hulga ideede häda on aga see, et siis on ka palju ideid, mille vahel tuleb valida - õigete ideede väljavalimiseks on sel juhul vaja nii ratsionaalset analüüsi kui ka intuitsiooni. Usalda oma kõhutunnet − kõht teab tulevikust sama palju kui aju.

2.     Valimiseks hinnake kõiki ideid kahe kriteeriumi alusel: milline on selle turupotentsiaal ning kui uudne see on. Selleks paigutage ideed töölehe teljestikule.

3.     Alumisse vasakusse kasti jäävad ideed on kõige nõrgemad, teisi tasub edasi kaaluda. Samas – enne kui hakkad midagi ära viskama proovi mõelda, mida alumises vasakus kastis olevate ideede juures peaks muutma, et saaks nad liigutada naaberkasti ehk siis – kas oleks võimalik ideed täiendada viisil, et suureneks turupotentsiaal või uudsus?

4.     Ka alumises paremas kastis olevaid ideid tasub uurida ning mõelda, et mida peaks idee juures muutma, et see liiguks ülemisesse paremasse kasti s.t. otsige ideele arendus, mis suurendaks selle turupotentsiaali.

Üleval vasakus kastis olevate ideede jaoks peaks aga otsima uudsuse suurendamisele suunatud täiendusi – õnnestumise korral liiguks need paremal olevasse naaberkasti, kus (nagu oled juba aru saanud) ongi teie parimad ideed.

Kellele-mida-kuidas pirukas






Vajalikud töövahendid

  • Lõuend ja suur sein. Kui töötate mitmekesi, siis soovitame selle suurelt välja printida (faili saad siit ja seinale kleepida (selleks sobib teip või “näts”).
  • Post-it paberid – nendega on lihtsam ideid lõuendile panna ja sealt eemaldada.
  • Peened markerid Post-it paberitele ideede kirja panemiseks. NB! Üks idee ühele paberile, siis on mugavam neid ümber tõsta, eemaldada jne.

 

Lõuendi kasutamine

 

1.     Kui olete valimise ja arendamise tööriistaga parima idee tuvastanud, siis kirjeldage seda kellele-mida-kuidas pirukal.

2.     Alustage keskmisest väljast ja sõnastage miks te seda toodet / teenust tahate teha? Mis probleemi see kliendi jaoks lahendab? Millised on teie ärilised eesmärgid?

3.     Seejärel liikuge välimise ringi juurde ja vastake kellele-mida-kuidas sektorites olevatele alamküsimustele.

4.     Niisama lihtne ongi. Jõudu tööle!


Lisa kommentaar

Email again: