Kommenteeri

Ideede müümine - oma soovi isiklik väljendamine on 34 korda tõhusam kui kirjalik

Kujutle, et Sul on lühikese ajaga vaja leida annetajaid heategevuskampaaniale. Raha Sul annetuskampaania tegemiseks ei ole ning pead lootma tasuta suhtluskanalitele. Mida Sa kasutaksid? Kas hakkaksid võõrastele helistama või saadaksid e-kirja? Enamusele ei tundu kumbki eriti arukas, sest helistada jõuad vähestele ning sellised e-kirju inimesed enamasti loe. 

Hiljutine uuring, mille viisid läbi Vanessa K. Bohns (Cornell University) ja Mahdi Roghanizad (Western University), leidis, et  sellises olukorras tasub igal juhul eelistada otsesuhtlust - helistamine oli 34 korda tõhusam. Teiste sõnadega - keskmiselt andis kuuele inimesele helistamine sama tulemuse kui 200-le e-kirja saatmine.

Huvitav seejuures oli ka asjaolu, et kirjalikult suhelnud testgrupp hindas oma edulootusi sama suureks kui suuliselt suhelnud grupi liikmed. Teiste sõnadega - kirjaliku kommunikatsiooni tõhususe hindamisel me eksime väga suurelt. Kui järgi mõelda, siis eriti üllatav see teadmine ei ole. Pole ju? Aga kui palju Sa päevas e-maile saadad? FB sõnumeid? Äkki on neid rohkem kui oleks nende numbrite valguses arukas? Muide, Salesforce.com väidab, et keskmine USA kontoritöötaja saadab päevas 115 e-maili.

Lisa kommentaar

Email again: