Kommenteeri

Kingapoe ärimudel, mis aitab kiirelt ja odavalt laieneda

"Our architects and builders are now working on a unique project for reforming this space. We want to do the best job possible, which will take us at least nine to twelwe months. Since we are a small company, we cannot afford to be closed to our colleagues. Meanwhile, we have opened this Walk in Progress Store. We hope you understand that, although the shoe boxes are not especially luxurious, the idea is simple, useful and recyclable. The shoes are 100% Camper."

Camper_Walk_in_progress


Just nii võtab oma laienemise ärimudeli kokku Hispaania kingamüüja Camper. "Me avame oma kauplused madalaima võimaliku investeeringu ning kõrgeima võimaliku loovuse tasemega," sõnastab kontseptsiooni lähtekoha firma ekspordidirektor Dalia Saliamonas.

Nende ärimudeli lugu on hea näide sellest kuidas õige küsimuse  püstitamine ja ebatradistiooniline mõtlemine on neil aidanud kasvada globaalseks tegijaks.


Natuke taustast

Camper avas oma esimese poe Barcelonas 1981 aastal. Pood nagu iga teine - müüs kingi, tegi seda hästi ja hakkas mõtlema laienemise peale. Laienemine on aga teadupärast kulukas - Su rahavoog peab välja kannatama nii uue koha avamise investeeringud kui ka hüppeliselt kasvavad püsikulud. Camper aga sõnastas oma laienemise väljakutse nii: "Kuidas kasvatada kasumit, vähendada kulusid ning samal ajal kiirelt laieneda?"


Lahendus?

Koostöös disainer Martí Guixé-iga loodi 2000 aastal ajutise kaubanduse kontseptsioon “Walk in Progress”. Lihtsalt öeldes avavad nad kaupluse peaaegu kohe kui ruumid kätte saavad, tehes selle jaoks ajutise sisekujunduse:

  • Müügisaali paigutatakse vanadest kingakarpidest alus kingade eksponeerimiseks. Ei mingeid riiuleid, kappe ega vitriine.

  • Ei mingit suurt värvilahendust - seinad (ühe erandiga) värvitakse valgeks. Selle juures on olemas värvid ja markerid ning sinna  on oodatud külaliste ideed teemadel: "Kuidas muuta maailm paremaks?" ning "Millist ostukeskkonda ootad?".

  • Kogu kontseptsioon on nn iseselgitav - selleks värvitakse üks sein punaseks ja sinna kirjutatakse postituse alguses tsiteeritud tekst, mis selgitab kogu loogikat ja julgustab kliente kaasa lööma.


Hetkel kui valmib kaupluse püsikujundus, asendatakse  Walk in Progress sellega. Sellise lahendusega on äri käivitamine uues asukohas lihtne, kiire ja odav. Just nii nagu väljakutse eeldas.

Õige küsimus pani mõtted liikuma, eks? Loe siit kuidas püstitada ägedaid küsimusi!

 Foto: Inga Knoelke


Lisa kommentaar

Email again: