Kommenteeri

Kuidas asju ära teha?

Oled kunagi planeerinud mõnda projekti ja tabanud ennast mõttelt, et oleks vaja mõnda projektijuhtimise tarkvara? Või hoopis vastupidi - et klassikaline projektijuhtimise tarkvara on liiga keeruline või kohmakas?

Võib olla on Sulle abi hoopis järgnevast - olen selle kunagi kuskilt "üles noppinud" ja juba aastaid aktiivselt kasutanud - enam ei mäletagi, kust see pärit on.

Igatahes töötab see palju paremini kui klassikaline Gantti graafik - kõikide tegevuste sisendid ja väljundid saab põhjalikumalt ära kirjeldada ja vähemalt minu jaoks, kes ma olen nägemismäluga, on see väga selge ja ülevaatlik.

Kõik põhineb lihtsalt loogikal - jaga kogu projekt iseseisvateks tegevusteks ja iga tegevuse kohta joonista üks alloleval pildil olev "kast". Seejärel:

  1. määra selle nimi ehk see, mida on vaja teha (kui tegija on keegi teine, siis tee see lahter suurem ja pane sinna ka tegija nimi kirja);

  2. määra järjekorra number - mitmenda tegevusega on tegemist;

  3. pane kirja kõik eeldused, mis peavad olema täidetud selleks, et saaksid selle tegevuse ära teha (kui need sõltuvad teistest, siis pane eelduse juurde kirja ka vastutaja nimi);

  4. pane kirja tulemused, mis selle tegevuse tulemusel saavutad;

  5. looogilise järgnevuse jaoks on mõistlik need "kastid" omavahel ka blokkskeemina üles joonistada ja panna alla äärde kirja eelmise ja järgmise etapi numbrid (nb! mõnikord võib eelneda või järgneda ja mitu paralleelselt tegevust).


Kunagi kasutasin nende "kastide" joonistamiseks MS Visiot, viimasel ajal aga kõige lihtsamat valget A4 paberit ja harilikku pliiatsit. Kindlasti on see võimalik ka paljudesse joonistusprogrammidesse panna, aga mul pole vajadust selleks olnud.

Lisa kommentaar

Email again: