Filtreeri postitusi

Kliendi teekond: kuidas saad oma teenuse lihtsamaks teha?

Pitsamüüja Red Tomato Pizza avastas, et 80 protsenti nende klientidest tellib alati sama pitsat. Nad lõid bluetooth’iga külmkapimagneti, mis võimaldab tellida oma lemmikpitsa nupuvajutusega. Ettevõte kasvas kõigest ühe kuuga 500 protsenti.

Kõlab nagu muinasjutt? Eks see ongi äärmuslik näide, aga allpool pakume välja töövahendi - kliendi teekonna analüüsimise töölehe - mis aitab selliseid võimalusi oma meeskonnaga otsida saate.

Idee ja probleemi valideerimine ehk kuidas küsida kliendilt sisendit tootearenduse jaoks?

Kui Sul pole piinlik oma toote esimest versiooni näidata, siis oled seda liiga kaua arendanud, ütleb üks moodne start-up mantra. Hoolimata sellest, et keskmise ettevõtja jaoks kõlab see kaugelt liiga radikaalselt, on siin oluline iva - mida varem saad kliendilt tagasisidet, seda vähem raiskad aega ja raha vale toote arendamiseks.

Aga kuidas seda tagasisidet oma tootearenduse jaoks küsida viisil, et saaksime seda ka usaldada? Rob Fitzpatrick on oma raamatus "The Mom test" püstitanud selle küsimuse nii: "How to talk to customers and learn if your business is a good idea when everyone is lying to you." Ehk - kui Sa ei mõtle hoolega läbi, mida ja KUIDAS Sa küsid, siis Sulle suure tõenäosusega ei räägita tõde. 

Pakume Sulle tõe leidmiseks välja kaks küsimustikku ja mõned põhimõtted.

Arhiiv