Kommenteeri

Tehnika: kuidas meeskonnaga prioritiseerida ideid?

Korjasite meeskonnaga kokku suure portsu ideid ja nüüd on vaja neid prioriteetide alusel järjestada? Mitte niivõrd selekteerida häid ja halbu ideid, vaid leppida kokku, mis järjekorras peaks meeskonna arvates ideid ellu viima?

Selles olukorras ei ole ideemaatriks päris õige tööriist - hoopis tõhusam on 100€ test.

See on imelihtne:
  1. Jagunege 4-6 liikmelisteks gruppideks.

  2. Iga grupp võtab ühe paberi ja joonib sinna kolm tulpa.

  3. Esimese tulba pealkiri on "Idee" - siia kirjutate ideede nimed.

  4. Teise tulba nimi on "€" - siia kirjutab grupp kui palju nad on valmis sellele ideele kulutama. Kokkuvõttes ei tohi grupp kulutada rohkem kui 100€. Küll võib madala prioriteediga ideedele märkida hinnaks 0€.

  5. Kolmas tulp kannab nime "Miks" - siin põhjendatakse eelmisesse tulpa kirjutatud summa suurust. NB! Ärge seda osa täitmata jätke!

  6. Seejärel tutvustab iga grupp oma tulemusi. Võrrelge. Suurte erinevuste korral arutage ja leppige kokku. Võite ka lihtsalt matemaatiliselt võtta gruppide hinnangute keskmise ja selle alusel lõpliku pingerea teha. Seda on muidugi mõistlik kasutada vaid siis, kui gruppide arvamustes ei ole väga põhimõttelisi erinevusi.

Kogu protsessi ajaline kestvus sõltub ideede hulgast, aga ärge kiirustage - kogemus näitab, et 1,5 tundi on 20-30 idee reastamiseks üsna optimaalne.

Miks seda kasutada tavalise järjestamise asemel? Seepärast, et rahalise "hinna" panemine näitab prioriteete kahel viisil:

  1. Järjestus näitab, mis on olulisem ja mis vähem oluline.

  2. Summa suurus näitab kui palju on näiteks nimekirjas viiendal kohal olev asi kuuendast olulisem.


Lihtne ja toimiv :-).

Lisa kommentaar

Email again: