Tugevalt juurdunud põhimõtted ja munadega loopimine

"Aga mis siis kui maakera on hoopis ümmargune? Kas me siis saaksime Ida-Indiasse palju kiiremini kui sõidaksime ida asemel läände," küsis Kolumbus 500 aastat tagasi.

See vana lugu tuli meelde kui lugesin kuidas taksojuhid Uberi juhtidele peksa annavad ja munadega loobivad.

Ja siis tulid kohe meelde ka masinapurustajad.

Ja siis omakorda tuli meelde üks positiivne lugu ka :-). "Miks on kiirtoit alati ebatervislik ja keskkonda koormav," küsis Kolumbuse kombel Chipotle nimeline kiirsöögikoht ning leidis, et see on jabur lähenemine. Aga selle asemel, et minna kiirsöögikohtasid lõhkuma või nende vastu protesteerima, nägid nemad võimalust.

Nad otsustasid teha teisiti ja pakkuda klassikalist mehhiko kiirtoitu - burritod, nachod, tacod, tortillad - aga teha seda kõike värskest toorainest nagu mahejuurikad, "õnnelikud" põrsad jmt. Nende moto on "Rikkumata toit" või "Terviklik toit" (ingl.k. "Food with integrity").

Väikese tegija lõbu, ütled sa nüüd? Ei ole! Chipotle´l on nende ärifilosoofia aidanud suureks kasvada - täna tegutsevad nad USA-s, Kanadas, Prantsusmaal, Saksamaal ja Ühendkuningriigis.

Loo point? Sul on kaks valikut:

  • leida oma meeskonnas tarkust regulaarselt ja süsteemselt seada kahtluse alla teie organisatsioonis või tööstusharus tugevalt juurdunud põhimõtteid ja vanade tavade järgi toimetamist ning otsida uusi ja esmapilgul ootamatuid või isegi ebamugavaid vastuseid

  • või hakata varuma mune nende jaoks, kes seda teevad ning ühel päeval teie kliendid (ja äri) ära võtavad.


Me aidas muidugi mune ei müü. Me aitame seda esimest varianti läbi mõelda :-).