Kommenteeri

Uute seoste loomise oskus kui tootearendusideede allikas

Ühel ilusal hommikul, umbes pool sajandit tagasi, istusid Bill ja Barbara Bowerman hommikusöögilauas ja küpsetasid vahvleid. Billi, kes oli Oregoni ülikooli jooksutreener, mõtted olid mujal - ta otsis lahendust kuidas suurendada jooksjate jooksutossude haakuvust jooksuraja uue kunstkattega.
Tema ettevõte oli selleks ajaks kümmekond aastat importinud Jaapanist jooksutosse ning jaapanlased olid valmis tema tootearendusideid kuulama ja kasutusele võtma. Lõppude lõpuks oli Bill Bowerman maailmaklassi treener, kelle 33 õpilast olid võistelnud olümpiamängudel.

Nende mõtetega pead murdes vaatas Bill kuidas Barbara kuumasid vahvleid vahvliraudade vahelt välja võtab ja... ...põmaki... ....mis oleks kui teeks tossude tallas sama mustriga kui need vahvlid siin? "Ma arvan, et see võiks toimida," ütles ta Barbarale, võttis vahvlirauad ja kadus oma tööruumidesse. Õhtuks oli kummisegude sulatamise ning muude käepäraste vahendite kasutamise tulemusel esmane prototüüp valmis. Edasi on juba ajalugu - jooksjad katsetasid, Bowerman sai patendi, firma hakkas ise tootma, jalanõu sai nimeks Waffle Trainer. Tänaseks on firma käive üle 30 miljardi dollari ning nende bränd maailma 18. kõige väärtuslikum. Arvasid ära? Jah, see on Nike.

Loovate ideede, sealhulgas tootearendusideede, leidmise oskus ei ole midagi muud kui suurepärane võime näha seoseid seal, kus teised ei näe.

Mille üle Sina praegu pead vaevad? Kas Sinu "andurid" on kogu aeg sisse lülitatud ja otsid lahendust ka ootamatutest kohtadest? Sealt, kust konkurendid ei taipa otsida?


Lisa kommentaar

Email again: