Kommenteeri

McKinsey uuring: 4 disainiga seotud tegevust, mis muudavad sinu firma kasumlikumaks

McKinsey viis viie aasta jooksul 300 disainiteadliku börsiettevõtte seas läbi uuringu, kus analüüsiti disaini mõju nende ettevõtete äritulemustele. Disainmõtlemisest lähtuvate ettevõtete käive oli keskmiselt 32% ning tootlikkus 56% suurem kui võrdlusettevõtetel.

Uuringus võeti vaatluse alla erinevaid disainmõtlemise juurtamisega seotud tegevused, näiteks millist mõju omavad majandustulemustele majasisese disainijuhi juhtkonda kaasamine või juhtide boonuste sidumine kasutajakogemusega.

Selle tulemusel defineeriti neli kõige mõjukamat tegevust:
  1. Disaini tulemuslikkuse mõõdiku sisseseadmine ja selle sama oluliseks pidamine kui tulude ja kulude mõõtmine. 
  2. Klientide päriselt esiplaanile tõstmine ja nendega pidevalt suhtlemine.
  3. Disainitalentide motivatsioonisüsteemide loomine ning osakondadeüleste meeskondade loomine, et erinevad kompetentsid saaks koos lahendusi leida.
  4. Uuringute, katsetuste ja varajase faasi prototüüpimise soosimine.

Need pole uued asjad, isegi võiks öelda, et vana ja kulunud jutt paljude jaoks. Aga vaata oma tegevused üle ja kirjuta iga punkti alla kuidas teie seda teete. Võib olla JUTT on kulunud, aga tegevused pole järgi jõudnud?

Vaatlusalustes ettevõtetes olid ka suured erinevused - üle 40% firmadest ei rääkinud arendusprotsesside raames klientidega, 50% firmadest ei olnud objektiivseid disaini tulemuslikkuse mõõdikuid, umbes 60% firmadest teeb prototüübi alles arendusprotsessi lõpus ning kasutab seda ainult majasiseselt, ega näita seda klientidele. Need on organisatsioonikultuurist tulenevad probleemid, mida ei saa muuta disainerid üksinda, leiab McKinsey.

Uuringu põhjal olid teistest selgelt edukamad need, kes ülalmainitud neljas punktis olid väga head. Oli tähelepanuväärne, et kinnitust EI leidnud uurimismeeskonna eeldus, et iga disaini investeeritud dollar mõjutab positiivselt finantstulemusi. Mõju oli ainult siis, kui asju tehti põhjalikult. McKinsey soovitus on lihtne: otsusta ära kas investeerid disaini või mitte ning kui otsustad investeerida, siis terviklikult ja läbimõedult, muidu põletad lihtsalt raha.

Otsusta ära kas investeerid disaini või mitte ning kui otsustad investeerida, siis terviklikult ja läbimõedult, muidu põletad lihtsalt raha.

Mida selle teadmisega peale hakata ja kust alustada? Soovitus on lihtne - ära hakka terves organisatsioonis suure hurraaga kõikidesse projektidesse seda nelja punkti juurutama, vaid võta ette üks hoolega valitud pilootprojekt ja ehitage see üles eelpool kirjeldatust lähtuvalt. Õppige. Vajadusel tehke mitu pilooti. Ja alles seejärel minge üldiste protsesside kallale.

Loe tervet uuringut siit: McKinsey uuring

Lisa kommentaar

Email again: