Koondamine keelatud (vähemalt peaaegu)
Pixari stuudio animafilme arvutiprogrammide abil tootma hakkas oli see valdkonnas suur läbimurre - endised "multikad" muutusid realistlikeks 3D filmideks. Aga see polnud ainus muudatus, mis pisikese, Steve Jobs´ile kuuluva filmistuudio raketina suurt tegijate hulka lennutas.
Teine, ja ilmselt olulisem muudatus oli et stuudio juhtidel oli nupukust vabanenud animaatorid, keda nüüd läks vaja oluliselt vähem, mitte koondada, vaid suunata nad tegelaskujude emotsionaalsust ja tõetruudust arendama.
Oleks võinud nad ju lahti lasta, kulusid vähendada ja seega kasumit suurendada?
Pixari valis teise tee - kui panna nende toodetud Shrek kõrvuti näiteks Disney stuudio toodetud Lõvikuningaga, siis on erinevus üüratu - esimene on tõetruu 3D film, kus tegelastel on emotsioonid ja miimika nagu Sinul ja minul, aga teine on ikka "vana multikas".
See läbimurdeline viis animafilme toota oli põhjus, miks valdkonna hiiglane Disney valdkonna kirbu Pixar´i (kes enne seda uuendust peamiselt reklaamklippe ja muud taolist tootis) pikkadeks aastateks oma strateegiliseks partneriks võttis (ja siis ära ostis).
Seega kui võtad kasutusele uue tehnoloogia, metoodika või protsessi, siis ära kasuta esimese tulemuste parandamise vahendina võimalust inimesi koondada, vaid vaata, kas vabanenud aja arvelt saab teha veel midagi ekstra-kihvti, mis võimendab uuenduse kasu mitmekordseks.
Kui Teine, ja ilmselt olulisem muudatus oli et stuudio juhtidel oli nupukust vabanenud animaatorid, keda nüüd läks vaja oluliselt vähem, mitte koondada, vaid suunata nad tegelaskujude emotsionaalsust ja tõetruudust arendama.
Oleks võinud nad ju lahti lasta, kulusid vähendada ja seega kasumit suurendada?
Pixari valis teise tee - kui panna nende toodetud Shrek kõrvuti näiteks Disney stuudio toodetud Lõvikuningaga, siis on erinevus üüratu - esimene on tõetruu 3D film, kus tegelastel on emotsioonid ja miimika nagu Sinul ja minul, aga teine on ikka "vana multikas".
See läbimurdeline viis animafilme toota oli põhjus, miks valdkonna hiiglane Disney valdkonna kirbu Pixar´i (kes enne seda uuendust peamiselt reklaamklippe ja muud taolist tootis) pikkadeks aastateks oma strateegiliseks partneriks võttis (ja siis ära ostis).
Seega kui võtad kasutusele uue tehnoloogia, metoodika või protsessi, siis ära kasuta esimese tulemuste parandamise vahendina võimalust inimesi koondada, vaid vaata, kas vabanenud aja arvelt saab teha veel midagi ekstra-kihvti, mis võimendab uuenduse kasu mitmekordseks.