Ära otsi ajurünnakul häid ideid. Otsi halbu.
Kui mõõdik muutub eesmärgiks - case study päris elust
1980.–1990. aastatel otsustasid mitmed USA haiglad teha midagi enneolematut – nad hakkasid avaldama oma suremusnäitajaid. Esmapilgul tundus see olevat hea mõte, sest kui haigla missioon on ravida, siis mis võiks olla selgem mõõdik kui see, kui palju patsiente tervena koju jõuab?
Ideede valimise tehnika - Uudne-kasulik-tehtav test
Tõeline risk ei ole konkurents, vaid loovuse puudumine
“Seal on konkurents liiga tihe – sinna pole mõtet minna.” “Sellel turul on juba tegijaid ees, see rong on läinud.”
Need argumendid kipuvad strateegia aruteludel kõlama.
Need on ekslikud.
Tegelik oht ei peitu konkurentsis. Oht peitub hoopis selles, kui
konkurentsi pole. Sest seal, kus pole konkurente, pole sageli ka
nõudlust.
Null-eelarve ärimõtlemine: kuidas äratada meeskonna loovus?
Mõtle oma ettevõtte põhifunktsioonidele – turundus, müük, personal, finantsid, tootmine. Mis on selle aasta eesmärgid ja kuidas edeneb nende täitmine? Loodetavasti saad öelda, et plaanid on täis ja elu ilus.
Kui aga on teisiti – eesmärgid kipuvad haardeulatusest välja jääma – võib sinu meeskonnal olla kasu allolevast mõtteharjutusest.
Kuidas päriselt ajurünnakut läbi viia?
Tõsi, paljudes olukordades on vaidlemine ja arutamine mõistlik viis ühisele arusaamisele jõudmiseks. Käesolevas kirjatükis anname aga mõned praktilised näpunäited olukordadeks kui sellest jääb väheks. Ja seda tuleb ette ka parimates meeskondades - me kõik takerdume aeg-ajalt harjumustesse ja mustritesse ning jätkame varem edu taganud tegevustega isegi siis, kui on juba selge, et need enam sama edukalt ei toimi.