7 nõuannet küsimuste küsimise kultuuri loomiseks
Mis on innovatsiooni saladus ehk kuidas luua tõeliselt nutikas ja innovaatiline meeskond?
On üks vana tõde, et innovatsioon algab vaatenurga vahetamisest. Algab küsimusest, mis kas seab seniseid praktikaid kahtluse alla või loob inimeste peas mingi uue seose, mis viib innovaatilise lahenduseni.
Innovatsioonist on kirjutatud kuhjade viisi raamatuid. Selles postituses me läheneme palju lihtsamalt - küsimuste küsimisest. Võtame "pulkadeks lahti" miks ja milliseid küsimusi tasub kolleegidelt küsida. Luban, et selle postituse lugemise järel vaatad küsimustele teisiti ja oskad neid süsteemsemalt küsida ning seeläbi luua keskkonda, kus innovatsioon saab tekkida.
Juhid, kes küsivad küsimusi, on tulemuslikumad
Lastena
me küsime teatud vanuses hästi palju küsimusi, aga hiljem loobume
sellest mingil põhjusel. Mõned ütlevad, et põhjuseks on haridussüsteem,
teised väidavad, et see ongi eakohane viis maailma tundma õppida.
Olgu see põhjus mis tahes - meil tasuks
vaeva näha, et see oskus elus hoida. Seda kinnitab terve mõistus (sest tähendab küsimuste küsimine ju rohkem mõtlemist ja vähem autopiloodil kulgemist), aga seda tõestavad ka mitmed
uuringud. Üks selline on professor Jeff Dyer´i (Brigham Young University) ja Hal
Gregersen´i (INSEAD) poolt läbi viidud uuring, kus nad leidsid, et liidrid,
kes olid uudishimulikud ja julgesid pidevalt küsida lapselikke küsimusi,
olid tulemuslikumad. Lapselik tähendab siin kontekstis
lakkamatut valmisolekute küsida miks-küsimusi ja seada hetkeolukorda
kahtluse alla. Kui tahad Dyeri-Gregerseni uuringu kohta rohkem lugeda,
siis loe selle põhjal kirjutatud raamatut “The
Innovators’ DNA”.
Meeskonnaüritus tulemas? Panime kirja nõuanded kuidas seda korraldada
Hakkad korraldama meeskonnaüritust?
Podcast: kuidas luua innovatsiooni?
OKR metoodika korduma kippuvad küsimused
Kuidas trendidega sammu pidada? Tööriist strateegiliste otsuste tegemiseks
Trendidest, mis meid kõiki mõjutavad, räägitakse palju - digitaliseerimine, tehisintellekt, kliimamuutused ja rohepööre, (de)globaliseerumine ja geopoliitilised muutused, erinevad sotsiaalsed liikumised ja tarbijate käitumise muutused.
Usun, et oled minuga nõus - neid trende on huvitav kuulata, aga järeldusi teha on päris keeruline. Kuidas need on seotud minu äriga? Mida täpselt peaksin tegema, et trende oma äri kasuks rakendada? Samas on oma äri arendamiseks need ju võtmeküsimused.
Kas ja kuidas kasuta ChatGPT-d ideede kiiremaks ja põhjalikumaks arendamiseks?
Oled vahel kuulnud nõuannet "Mõtle nüüd loovalt!", "Pakkuge lahendusi", "Tehke ettepanekud!"? Paljud arendusprotsessid ja metoodikad jõuavad ühel hetkel selleni, olgu selleks siis disainmõtlemine, lean metoodika, ärimudeli arendamine või mõni muu.