7 nõuannet küsimuste küsimise kultuuri loomiseks

Mis on innovatsiooni saladus ehk kuidas luua tõeliselt nutikas ja innovaatiline meeskond?

On üks vana tõde, et innovatsioon algab vaatenurga vahetamisest. Algab küsimusest, mis kas seab seniseid praktikaid kahtluse alla või loob inimeste peas mingi uue seose, mis viib innovaatilise lahenduseni.

Innovatsioonist on kirjutatud kuhjade viisi raamatuid. Selles postituses me läheneme palju lihtsamalt - küsimuste küsimisest. Võtame "pulkadeks lahti" miks ja milliseid küsimusi tasub kolleegidelt küsida. Luban, et selle postituse lugemise järel vaatad küsimustele teisiti ja oskad neid süsteemsemalt küsida ning seeläbi luua keskkonda, kus innovatsioon saab tekkida.

Juhid, kes küsivad küsimusi, on tulemuslikumad

Lastena me küsime teatud vanuses hästi palju küsimusi, aga hiljem loobume sellest mingil põhjusel. Mõned ütlevad, et põhjuseks on haridussüsteem, teised väidavad, et see ongi eakohane viis maailma tundma õppida. 

innovatsioon ja organisatsioonikultuur

Olgu see põhjus mis tahes - meil tasuks vaeva näha, et see oskus elus hoida. Seda kinnitab terve mõistus (sest tähendab küsimuste küsimine ju rohkem mõtlemist ja vähem autopiloodil kulgemist), aga seda tõestavad ka mitmed uuringud. Üks selline on professor Jeff Dyer´i (Brigham Young University) ja Hal Gregersen´i (INSEAD) poolt läbi viidud uuring, kus nad leidsid, et liidrid, kes olid uudishimulikud ja julgesid pidevalt küsida lapselikke küsimusi, olid tulemuslikumad. Lapselik tähendab siin kontekstis lakkamatut valmisolekute küsida miks-küsimusi ja seada hetkeolukorda kahtluse alla. Kui tahad Dyeri-Gregerseni uuringu kohta rohkem lugeda, siis loe selle põhjal kirjutatud raamatut “The Innovators’ DNA”.

OKR metoodika korduma kippuvad küsimused

OKR metoodika on muutumas üha populaarsemaks tööriistaks organisatsioonide seas, kes soovivad saavutada oma strateegilisi eesmärke tõhusalt ja mõõdetavalt. 

Oleme aidanud OKR-e juurutada paljudes organisatsioonides ning koolitanud sellel teemal sadu juhte, jagades teadmisi ja parimaid praktikaid. 

Käesolev postitus vastab korduma kippuvatele küsimustele, et aidata paremini mõista OKR-ide olemust, nende rakendamist ning eristumist teistest juhtimismetoodikatest, nagu KPI-d. 

Selgitame, kuidas OKR-id toetavad arendustegevusi ja innovatsiooni ning kuidas need võimaldavad paindlikku kohandamist kiiresti muutuvas keskkonnas.

Kuidas trendidega sammu pidada? Tööriist strateegiliste otsuste tegemiseks

Trendidest, mis meid kõiki mõjutavad, räägitakse palju - digitaliseerimine, tehisintellekt, kliimamuutused ja rohepööre, (de)globaliseerumine ja geopoliitilised muutused, erinevad sotsiaalsed liikumised ja tarbijate käitumise muutused.

Usun, et oled minuga nõus - neid trende on huvitav kuulata, aga järeldusi teha on päris keeruline. Kuidas need on seotud minu äriga? Mida täpselt peaksin tegema, et trende oma äri kasuks rakendada? Samas on oma äri arendamiseks need ju võtmeküsimused.

Arhiiv

STOP!