Kommenteeri

Tule mugavustsoonist välja. Siin on sulle selleks üks tööriist - Cover Story Vision

Esimest korda peale tööstusrevolutsiooni elame me ajal, kus minevik annab meile vähe aimdust sellest, milline tulevik meid ees ootab. Nii-on-alati-tehtud argument sisaldab hääbumise seemneid. Järgmise kümnendi jooksul jäävad ellu meeskonnad, kes mõtlevad eristuvalt ning seavad kahtluse alla kõik senised praktikad. Miks asjad on nii nagu nad on? Kuidas need homme muutuvad? Mille mõjul? Kuidas meie selle valguses saavutame oma eesmärgid? Seniseid praktikaid ei pea pimesi kõrvale heitma, aga enne nendega jätkamist peab veenduma, kas need veel kehtivad.

Alusta lihtsa mõtteharjutusega 

Kõik teavad Kodaki lugu - nad leiutasid digikaamera juba aastal 1975, aga ei näinud sellel tulevikku. Nad ei osanud tulevikku prognoosida. Kas Sina oskad? Me inimestena oleme selles üsna kehvad tegelikult.

Head retsepti siin ei ole, aga ühest asjast on abi - süvenemisest. Võtke aeg maha ja unistage ja mõelge. Unistamine tundub ajaraiskamine ja mitte tõsine? Nimeta seda siis muud moodi, aga pean silmas seda, et proovid luua arutelu, kus olete vabad tänastest piiragutest ja kammitsatest. Üks töövahend, mis seda hõlbustab on Cover Story Vision, mille ühte näidist koos kasutloogika selgitusega leiad Design a Better Business blogist. Tudeeri allolevat näidist, töölehe saad alla laadida siit: The Cover Story Vision Canvas. 

 

Allikas: designabetterbusiness.com

Kui see tehtud, siis arutage oma meeskonnaga:
  • Kui suur peab teie organisatsiooni käive ja kasum kümne aasta pärast olema, et kõik huvitatud osapooled rahul oleks?
  • Mida ja kellele peate selle saavutamiseks müüma ehk teisisõnu - kelle ja millist probleemi lahendama?

Selliselt ei loo te mingit udupeent ja kuulikindlat strateegiat - see polegi siinkohal eesmärk - vaid raputate ennast korraks asju teisest vaatenurgast vaatama. Miks see veel vajalik on? Lihtne - me oleme aastate jooksul aidanud paljudel meeskondadel innoveerida ning peaaegu alati on meeskondadele suurimaks takistuseks nii-on-ju-alati-tehtud mõtteviisist lahti laskmine ning uutele võimalustele keskendumine. Just seda see aitabki teha.

Pole ju uudis, et nii-on-ju-alati-tehtud mõtteviisiga ettevõtted ei jää ilmselt järgmise kümnendi jooksul enam ellu, sest vilkad ja uuenduslikud lükkavad nad turult välja või marginaliseerivad nende rolli. Uut tulevikku ei saa aga kujundada tund või paar koosolekul istudes, asju arutades ja siis uuesti oma igapäevastesse e-kirjadesse, tähtaegadesse ja tööülesannetesse uppudes. Seda saab teha katkestuste vabas keskkonnas meeskonnaga asjadesse süvenedes, õppides ning unustades, analüüsides ning fantaseerides, ennast ebakindlas olukorras mugavalt tundes, probleeme ja ideid valideerides ja otsuseid vastu võttes.

Lisa kommentaar

Email again: