Kommenteeri

OKR metoodika tutvustus

OKR ehk eesti keeles eesmärgid ja võtmetulemused (ingl.k. Objectives and Key Results) on metoodika, mis aitab suurendada meeskonda produktiivsust ning fokusseeritust läbi selle, et aitab panna paika ja siduda omavahel ära ettevõtte, osakonna ja indiviidi eesmärgid ning defineerida igale eesmärgile mõõdetavad tulemused, mis järgmise kvartali jooksul saavutatakse ja panna seeläbi erinevad osakonnad astuma ühte sammu.

Kust see OKR pärit on ja miks see nii populaarne on?

OKR´i juured on Intelis, kus eelmise sajandi seitsmekümnendatel aastatel mõtles selle välja ja võttis kasutusele legendaarne juht Andy Grove. Ta tahtis eesmärkide kaudu juhtimise hästi lihtsaks teha ning sõnastas kaks küsimust:

  • Kuhu me tahame välja jõuda?
  • Kuidas me aru saame kui me kohal oleme?
See ongi kogu asja võlu - selle meetodi olemusest on väga lihtne aru saada. Tõele au andes tuleb kohe öelda, et ega selle juurutamine nii lihtne ei ole - see tähendab mõtteviisi muutust ning see teadupärast pole kunagi lihtne :-). Aga selle juurde tuleme järgmistest postitustes (vt linke käesoleva artikli lõpus).

OKR ongi saanud populaarseks tehnoloogiasektorist – selle suurim populariseerija on kunagine Inteli töötaja, tänane riskikapitalist John Doerr (vaata tema Ted esinemist, kus ta selgitab ka OKRide olemust), kes tutvustas seda metoodikat 1999 aastal kahele lootustandvale noormehele, kelle ettevõttesse ta plaanis investeerida – Larry Page ja Sergei Brin. Google, tollal tundmatu ettevõte, oli sellel hetkel noorem kui aastane. Sealt läks kõik lendu ning täna kasutavad seda erinevate sektorite ettevõtted ja mittetulundusühingud.

John Doerr Ted esinemine OKR teemal


Loe ka:


Tahad rohkem teada? Saame kokku – joome tassi kohvi ja räägime. Esimene tund konsultatsiooni on tasuta ja see ei kohusta sind millekski.


Lisa kommentaar

Email again: