Lihtne nõuanne kuidas parimaid praktikaid eirates ergutada läbimurdeliste äriarendusideede leidmist

Kuidas inimene saab oma erialal pädevaks? Üldiselt on see kõigil üpris sarnane teekond - õpime, küsime nõu, uurime mida varasemad spetsialistid on teinud jne. Lihtsalt öeldes - kasutame seniste ekspertide kogemusi enda pädevuse ülesehitamiseks. Innovatsiooniks sellest aga ei piisa.

Medici efekt
Frans Johansson - raamatu “Medici efekt” autor - ütleb, et kui tahad leida ja ellu viia meeletuid ideid, siis peamine asi, mis takistab on senine suhtevõrgustik, sest see hoiab sind samade mõtete ringis. Sellest välja murdmiseks on vaja “nuusutada” võimalikult palju erinevaid valdkondi - mingil hetkel hakkad nendest valdkondadest leidma inspiratsiooni ning ideid.

The Structure of Scientific Revolutions"

Sarnasel seisukohal oli Thomas Kuhn, kes väitis oma enam kui pool sajandit tagasi ilmunud raamatus "The Structure of Scientific Revolutions", et revolutsiooniliste muudatusteni ühes või teises valdkonnas on peaaegu alati jõudnud kas väga noored või alles selle valdkonnaga tegelemist alustanud isikud.

strateegiline intuitsioon

Veel kolmaski mees - Kolumbia ärikooli professor William Duggan -  kirjutab oma raamatus “Strateegiline intuitsioon”  - et innovatsioon sünnib teistest valdkondadest inspiratsiooni otsides.

Selle kinnituseks räägib Duggan loo Henry Fordist, kes sai oma kuulsa konveiertootmise idee kui ta ühte New Yorgi tapamaja külastades nägi kuidas seal liha töödeldi.

Ta kohandas seda autotööstusesse ja muutis maailma.

Henry Ford ja innovatsioon

Ühte sarnast lugu - kuidas kartulipõllul rohimine aitas leiutada televisiooni - jagasime ka meie podcasti 25. episoodis.

Kust sinu meeskond innovatsiooni otsib?

Seega, võtmeküsimus on, et ega sa pole oma valdkonda liiga kauaks “konutama” jäänud? Äkki peaks tihedalt suhtlema-uurima teiste valdkondade kogemusi? Lugema raamatuid, mis ei ole hetkel “kuumad äriraamatud”?

See on hoiak, mida on lihtne ergutada - leppige kokku, et jagate igal nädalakoosolekul:
  • Mida iga meeskonnaliige kavatseb eeloleval nädalal uurida teie valdkonnast väljaspool?
  • Mida ta eelmine nädal märkas?
Ei pea kohe olema nö valmis nägemust kuidas seda märgatud asja kasutada saate - selle võite ka koos otsida. Ja kui kohe ei leia, siis pole ka midagi katki - see jääb inimeste "pähe tiirlema" ja tuleb vajalikul hetkel meelde ning aitab tulevikus leida vajaliku lahendus. 

Seega - mis valdkondi kavatsed kohe uurida?

PS! Meie tasuta tööriistade lehelt leiad ühe vahva tööriista - "Näppamise neljapäeva lõuendi" - see aitab süsteemselt teistest valdkondadest ideid otsida.

Me aitame läbi viia strateegilisi ajurünnakuid. Vajad abi?