Teenusedisain kaugtöötajale ehk kuidas rahvusvaheline kaugtöötaja erineb äri- ja puhketuristist

Kirjutasime mõni aeg tagasi postituse "Kaugtöö ja diginomaadlus - mida uuringud räägivad". See põhines rahvusvahelisel uuringul ning olemasolevate teadusartiklite ja uuringute sünteesil ja avas diginomaadluse tausta ja olemust.

Käesolevas postituses jagame samade andmete põhjal koostatud nõuandeid, mida iga turimisteenusepakkuja peaks arvestama kui disainib sellele sihtgrupile teenuseid.

Erinevused jagunevad kolme kategooriasse ja kuude alamkategooriasse

Kõrvutades erinevates algallikates esitatud diginomaadide profiile meie enda läbiviidud kvalitatiivuuringu tulemustega, tõime välja diginomaadi erinevused puhke- ja ärituristist, mida tuleks võtta aluseks teenuse disainimisel.


remote work ja äriturist teenusedisain

Erinevus # 1: digitöö

  1. Diginomaad tuleb elama, mitte külla. Ta vajab teistsugust olmet kui paariks ööks tulnud külaline. Käsitle tema peatumispaika pigem kui ajutist kodu, mitte kui magamiskohta. Ruum ja hinnakujundus peab seetõttu olema pikemaks peatumiseks läbi mõeldud. Töö on elu lahutamatu osa – produktiivseks töötamiseks ei piisa lihtsalt wifist. Diginomaad töötab tähtajapõhises töörütmis, seega on tal tööperioode kui kõik peab toimima laitmatult, sest iga tõrge ja ebamugavus tähendab produktiivsuse kadu ja võib kaasa tuua otsest majanduslikku kahju. Positiivne kasutajakogemus tekib detailidest - kas ta saab laadida oma kõiki seadmeid, kas saab töölaual kasutada hiirt, kas töökoha valgustus on tagatud, kas töökoht on ergonoomiline, kas saab ilma teisi segamata teha videokõnesid - need on vaid mõned näited teemadest, millele teenust disainides tuleb mõelda.  
  2. Ta töötab tööampsumajanduses. Keskmine diginomaad peatub sihtkohas oluliselt pikemalt kui tavaturist, aga ta ei ole selle aja jooksul sarnaste vajadustega – kiiremal tööperioodil võib sotsiaalsus olla väga madal, samal ajal kui tähtaja möödudes on huvi erinevate tööväliste tegevuste vastu oluliselt suurem. Teenuspakkuja jaoks on oluline mõista külalise töörüt

Erinevus #2: reisimise viis

  1. Harrastab aeglast reisimist. Diginomaadi reisimisharjumustes on suur motivatsioon uurida kohalikku eluolu - maailma avastamine on tema peamine motivaator sellise elustiili elamiseks. Neid huvitab kohalik elukorraldus, loodus, kultuuripärand. Nad on palju reisinud ning olemuslikult väga valmis minema nö keskustest välja ning ka oma mugavustsoonist välja. Teenusepakkujate puhul eelistab ta pigem kohalikku kui rahvusvahelist ketti. Reisib pigem ühistranspordi kui rendiautoga, aga kõik peab mugavalt ühilduma.
  2. Ta on ülidigitaalne reisija. Diginomaad ei saada teenusepakkujale e-maile – ta eelistab veebis broneerimist või kui seda ei saa, siis valib teise teenusepakkuja juurde minemise. Diginomaadid on veebis koondunud erinevatesse gruppidesse ning infovahetus sihtriigi tingimuste (hinnatase, külalislahkus, internetikiirus jmt) on väga vahetu ja kiire. Üksteisele antakse nõu ja soovitusi - läbipaistvus on suurem kui ühelgi teisel sihtgrupil.

Erinevus #3: kuuluvus on võti

  1. Sotsialiseerumine teiste külalistega on tema jaoks ülioluline. Rahulikumal tööperioodil on väga huvitatud suhtlusest teiste külalistega. Eelis on nendel majutuskohtadel, kus ruumilahendus soosib ühist suhtlust. Levinud on erinevad ühiskokkamised, veiniõhtud või rahvusköökide tutvustamised. Loomulikult sobivad ka kõik muud ühistegevused, sh tervisesport.
  2. Otsib võrgustiku laiendamise võimalusi. Üks suur eristav tegur on ootus, et saaks sihtkohas suhelda ka endasuguste inimestega ja leida uusi inimesi oma võrgustikku - professionaalsed kontaktid on diginomaadide kütus. Ideaalis soovitakse, et kord nädalas oleks võimalik külastada mingit sündmust, kus oleks võimalik neid kontakte leida. Sündmus võib olla ka majasisene, selle eelduseks on siis piisava hulga diginomaadide samaaegne kohal viibimine.

Postitus on kirjutatud 2022 aastal kaitstud magistritöö "Diginomaadid kui Eesti turismisektori arenguvõimalus" põhjal. Magistritöö täisteksi saad alla laadida siit. Kes pikka magistritööd lugeda ei taha, siis lühikokkuvõtted on leitavad ka turimisarenduskeskuse lehelt.


Vaata meie ajurünnakustuudio võimalusi - ideaalne koht meeskonnaga väljasõiduks ning töö ja mõnusa ajaviite ühendamiseks.