PINC filter - töövahend ideede valimiseks
Kas oleks veel vaja uusi hiirelõksuideid? Pigem mitte, eks?
Nii ongi - sageli ei olegi vaja uusi ideid, vaid hoopis paremat heade ideede äratundmise oskust.
Tundub lihtne, aga tegelikult see liiga lihtne ei ole - hea idee peab tavaliselt vastama kahele vastuolulisele tingimusele - olema uudne ja kasulik. Aga uudse idee puhul on meil selle kasulikkust raske hinnata - infot lihtsalt ei ole.
Üks lihtne tehnika, mida võib kasutada ideede läbi töötamiseks on PINC filter:
- Postiivne (Positives) - asjaolud, mis on selle idee juures postiivsed.
- Intrigeeriv (Intriguing) - tähelepanuväärsed asjad, mis võivad idee väärtust suurendada.
- Negatiivne (Negatives) - asjaolud, mis on selle idee juures negatiivsed.
- Muret tekitavad (Concerning) - tähelepanuväärsed asjad, mis võivad idee väärtust vähendada.
Muide, veel mõned faktid heade ideede äratundmise kohta - Kodak leiutas digikaamera juba 1975. aastal, aga ei näinud väärtust, Nokial oli puutetundliku ekraaniga nutitelefoni prototüüp olemas juba aastal 2004, kuid ettevõtte juhid polnud selle perspektiivis kindlad ja panid asja ootele...