Palume sinu meeskonna väikesele tvistile

Oleme siin varem jaganud erinevaid nõuandeid ja metoodikaid ajurünnaku läbiviimiseks. Seekordse postituse sisu on terviklik metoodika jagamine - kuus konkreetset sammu, mis aitavad leida lennukaid ideid, neid arendada ja lõpuks ka parimad välja valida.

6 sammu julgete ideedeni

  1. Väljakutse või probleemi defineerimine - lahendatava väljakutse täpne sõnastamine mõjutab leitavate ideede kvaliteeti rohkem kui ükskõik milline muu asjaolu. Abi selle sammu jaoks võib saada siit.
  2. Eelneva põhjal on hea sõnastada "Mida teha selleks, et ...?" küsimus ajurünnaku jaoks. Meie soovitus on sõnastada erinevad versioone sellest küsimusest ja arutada nende erinevuste üle - küsimuse sõnastus määrab paljuski vaatenurga probleemile ja seega ka ideede suuna ja iseloomu.
  3. Vanade ideede ära parkimine - selleks, et uued ideed saaks tulla ja osalejad ei "ketraks" lihtsalt vanu ideid, on hea vanad ideed kirja panna. Anna igale osalejale tühi paber ja las panevad 3-5 minuti jooksul kirja kõik ideed, mis peas keerlevad. Siis leppige kokku, et neid ideid enam uuesti ei esitata ning need võetakse välja alles siis kui on vaja parimaid ideid välja valima.
  4. Pööraste ideede leidmine - selleks on üks hea tehnika daVinci. Tehnika olemus on imelihtne - näita osalejatele juhuslikke pilte (kestvusega 30 sekundit; kogus 10-20 pilti) ja palu igal osalejal individuaalselt panna kirja ideed, mis sellest pildist tulenevalt tekivad. Piltide valikule kehtivad kaks lihtsat reeglit - need peavad olema piisavalt erinevad ning sellel kujutatu peab olema selgelt ära tuntav. Ühe näidiskomplekti pilte saad alla laadida siit.
    • Näide. Kui küsid inimestelt, et mida saaks teha sukkpükstega, siis saad enamasti üsna tüüpilisi vastuseid (panka röövida, kurnata, asju hoida, kaltsuvaipa ja -nukke teha, siduda jne). Kui küsid sama küsimuse, aga näitad Alfred Hitchcocki pilti, siis ideed muutuvad (tappa, kägistada jmt), sest aju võtab pildilt lisainfot ja hakkab otsima ühe kindla fookusega ideid. Kui vahetad pildi - pane näiteks Dalai-laama - ja ideede fookus muutub taaskord.

      Alfred Hitchcock

  5. Ideede edasi arendamiseks jaga osalejad 4-6 liikmelistesse gruppidesse ja anna igale osalejale 3 minutit, et nad valiks parklast ja eelmises sammus kirja pandud ideedest kolm ideed, mis nende arvates väärivad edasi arendamist. Osalejad peaks need kolm ideed panema uuele paberile kirja ja jätma iga idee vahele ruumi täienduste jaoks. Kui see tehtud, andku paber naabrile. Iga osaleja saab naabrilt paberi ja peab iga ideed sisuliselt täiendama (hinnangud ei lähe arvesse). Seejärel korratakse edastamist ja täiendamist kuni kõik on kõiki ideid täiendanud.
  6. Valimine. Parimate ideede valimiseks tuletage korraks meelde, mis oli teie "Mida teha selleks, et ...?" küsimus ning seejärel hinnake grupiaruteludes iga idee mõju eesmärgile ja teostatavust. Selle tulemusel paigutage ideed allolevale maatriksile ning tehke kokkuvõte - mida lähemal on idee ülemisele paremale nurgale, seda tugevam idee.

Miks on pealkirjas jutu tvistist?

Oliver Twist
Me oleme eespool kirjeldatud metoodika põhjal arendamas digitaalset tööriista (SaaS teenus), kus saad meeskonnaga sama protsessi teha kiirelt ja tulemuslikult sõltumata meeskonnaliikmete asukohast.

Selle lahenduse nimi on TeamTwist - meeskonnale suunatud töövahend, mis laseb nutikalt ja julgelt mõelda.

Charles Dickensi ühe tuntuima romaani peategelena Oliver Twist oli ju ka salapärase päritoluga sõnaosav ja nutikas väike poiss, kes erines oma saatusekaaslastest selle poolest, et ta julges ja oskas unistada. Ja ajurünnakul ja elus tuleb lennukalt mõelda ja unistada!

Kui tahad olla esimeste seas, kes seda tööriista kasutada saab, siis võta meiega ühendust ja anna teada!