Strateegia praktikum: 2 töölehte kliendi paremaks mõistmiseks - persoona loomine ja klienditeekond

Olenemata sellest, kas arendad toodet või ärimudelit või mõtled läbi oma strateegiat kodu- või välisturu, äri- või eraturu jaoks - ikka on ainult üks oluline küsimus: “Kuidas saame kliendi elu paremaks teha?”. Teiste sõnadega - kes on sinu persoona ja kuidas teha teda õnnelikumaks või kuidas vähendada tema probleemi? Jagame allpool kahte töölehte, mis seda teha aitavad - persoona loomine ja klienditeekond.

Persoona loomine ehk tööleht nr 1: Kes on sinu ettevõtte tädi Maali?

Lennart Meri tõi 28. märtsil 2001 aastal Postimehe intervjuus kasutusse tädi Maali metafoori - lihtsa inimese võrdkuju, kellele seadusandjad peavad ka mõtlema. Täna nimetavad teenusedisainerid Maalit persoonaks - see on kui pilt sinu sihtgrupi esindaja soovidest, vajadustest, harjumustest ja ootustest, millega sul oleks arukas teenust või toodet disainides arvestada. 

Persoona tööleht aitab klienti ehk lahenduse kasutajat paremini mõista – inimesed on erinevad ning kui lood lahenduse ainult enda vaatenurgast lähtudes, siis ei pruugi see olla parim võimalik.

Lae persoona tööleht alla siit >>


Kliendi teekonna analüüs ehk tööleht nr 2: Kuidas sinu persoona sinu teenust kasutab?

Nüüd käi värske pilguga läbi selle sama persoona teekond ehk klienditeekond - järgmine tööleht aitablo värske pilguga vaadata  kasutaja kogemust. Piltlikult öeldes - millistel toote või teenuse kasutamise hetkedel tunneb sinu persoona (aka tädi Maali) heameelt ja millal pettumust? Mida sina nendel hetkedel teha saad? Mõelge läbi tema teekond alates hetkest kui ta hakkab tunnetama vajadust, mis eelneb teie toote või teenuse kasutamisele kuni hetkeni kui ta on toodet või teenust kasutanud ning omab selget kasutajakogemust ja hinnangut. Defineerige selle teekonna olulisemad punktid – mida täpsemad siin olete seda parem - ja hinnake tema rahulolu igas punktis.

Ja tõuske laua tagant püsti - minge välja ja vaadake kuidas Maali tegelikult seda teed läbib, osa sellest on sulle nähtav ja osa mitte. Viimase osas viige "maalidega" läbi intervjuud ja laske tal oma kogemust kirjeldada.


Lae klienditeekonna tööleht alla siit >>


Me aitame ideed kasvama panna. Kuidas? Aidates vahetada vaatenurka. Kui arvad, et me saame abiks olla, siis võta ühendust ja räägime.