Filtreeri postitusi

Ajurünnaku probleemi piiritlemise metoodiline tööleht

Aprillis kirjutasime kuidas sõnastada probleemi viisil, et see looks parimad eeldused uute lahenduste leidmiseks. Mõnikord peab sellele aga eelnema eeltöö, et probleemi mõista ja piiritleda - aga kuidas enne ajurünnaku algust probleemi piiritleda? Üks lihtsamaid võimalusi selleks on kasutada allolevat töölehte.

Ära jäänud taksosõit ning globaalne äriedu

1983 aasta kevadel jalutas ühe kohviseadmete hulgimüügifirma värske turundusdirektor Milaano hotellist messikeskuse poole. Ta oli eelmisel õhtul saabunud rahvusvahelisele messile, et leida uusi tooteid, mida USA-s müüma hakata. 

Jalutades märkas ta espressobaari. Sisse astudes avastas ta oma hämminguks, et väike kohvik oli varahommikul rahvast täis ning barista tervitas joogi valmistamise ajal enamusi kundesid eesnimega. 

6 küsimust, mis aitavad teha paremaid otsuseid

Paul Rogers ja Marcia Blenko kirjutasid HBR-is ühe autotootja kaasusest, kus küsiti turundusüksuselt ja tootearendusüksuselt kaks küsimus:
  1. Kelle pädevus on otsustada mis on põhi- ja lisavarustus?
  2. Kelle pädevus on otsustada, mis värvi autosid pakutakse.
Esimesel juhul olid 64% tootearendajatest ja 83% turundajatest kindlad, et nemad otsustavad. Teisel juhul vastavalt 77% ja 61%.

Järeldus? Tegelikult ei teadnud keegi, kes otsustab.

Kuidas Sinu organisatsioonis on? Kes otsustab? Kas kõik arvavad nii nagu Sina?

Arhiiv